Kuidas minu tööprotsess välja näeb?
Kindlasti ei ole see siin absoluutne tõde aga püüan anda ülevaate kuidas ja miks ma midagi auto juures teen. Oluline on ka eristada erinevaid protsesse kaugema eesmärgi järgi. Kas tegemist on tavapärase hooludspesuga või ettevalmistööga poleerimiseks või vahatamiseks. Seega tuleb pigem pikem lugemine kui kerge sutsakas ja risti silmadega üle.
Tavapärane hoolduspesu
Alustame siis tavapärasest ja kõige lihtsamast. Eesmärk on auto puhtaks saada, eemaldada mustus. Väikesed erinevused tulevad sisse hooajalise pesuga. Analoogse skeemi järgi võib oma autot pesta ka kodus, ise.
-
Loputus - kui auto on väga määrdunud, mudatükid jmt on auto küljes. Suurem sodi tuleb maha loputada enne ainete peale kandmist, et ained saaksid mõjuda otse kinni olevale määrdumisele. Vähe määrdunud auto puhul jääb see etapp vahele.
-
Leotusaine peale kandmine - juhul kui peale loputust on näha, et määrdumine on leotusvahule liig. Talvehooaja järgselt tuleb reeglina alustada just siit. Suvisel regulaarpesul võib selle etapi tavaliselt vahele jätta, eeldusel et auto pind on töödeldud pinnakaitsega.
-
Velgede pesu veljeainega ja veljeharjaga. Mina eelistan kasutada neutraalseid (mitte happelisi) reageerivaid puhastusaineid. Velje kodarate vahed ja sisemused tuleb puhastada pikema veljeharjaga. Sama ainega puhastan ka rehvide välispinnad kergelt. Seni kuni leotusaine mõjub, jõuab tavaliselt kõik veljed korra üle käia.
-
Loputus velgedele ning leotusaine maha loputamine.
-
Leotusvaht - Suvisel hoolduspesul alustan reeglina just siit. Auto kaetakse vahuainega, mis leotab mustuse lahti, seob selle endasse ja voolab autolt maha. Seni kuni vaht mõjub saab veelkord puhastada rehvide välispinnad, pintsliga töödelda erinevad praod, võred jmt.
-
Loputus
-
Vajadusel täiendav leotamine kas putukaeemaldusainega või leotusainega, kui on näha, et pinnad ei saanud kontaktpesuks puhtaks. Tavaliselt suurim probleem suvel just putukad, mis ei pruugi nii lihtsalt lahti tulla.
-
Loputus
-
Kontaktpesu šhampooniga. Siin on hästi oluline teada, mis šhampooniga on tegemist ning kuidas on auto eelnevalt kaitstud! Äsja vahatatud või keraamikaga kaetud auto puhul on oluline eelistada VAHAVABA šhampooni! Sellist on aga poest leida raske, sest "vahaga šhampoon" on suurem müügiargument kui ilma vahata. Samuti, kui pesule järgneb vahatamine või poleerimine, peab šhampoon olema vaha vaba! Kui auto on kaitsmata, siis pigem eelistada vahaga šhampoone.
-
Loputus ja kuivatus puhuri ning mikrokiud kuivatusrätiga.
- Vajadusel kiiravaha - eeldusel, et autol ei ole püsivaha või keraamikat. Rehviläige, plastiku hooldusaine.
Oluline on valida õige šhampoon. Kui Su auto on kaitstud keraamika või vahaga, siis kasuta vahavaba šhampooni! Vahaga šhampoon nullib kaitsva kihi omadused.
Tähelepanelik automanik ilmselt juba märkas, et eelnevas loetelus ei ole mitte sõnagi pigileotusest. Pigileotust EI PEA tegema iga pesukord ja see ei ole ka mõistlik. Minu tööprotsessis kuulub pigileotus tegemisse vasatavalt vajadusele kuid alati kevadel ning süsigsel. Ja pigiainega EI OLE MÕISTLIK pritsida üle KOGU auto. Vaevalt Su auto katusel pigi on! Liigne kasutmine tekitab kahju plastikdetailidele – tuhmunud tuled, luitunud plastik, näiteks!
Pigileotuse ja lendraua leotuse teen pärast esimest kontaktpesu vahavaba šhampooniga. Ehk siis kõigepealt pesen auto ära, kuivatan, seejärel kannan leotusaine autole, lasen mõjuda, loputan, kuivatan, kannan lendraua aine autole, lasen mõjuda, loputan.
Seejärel järgneb uus käsipesu kas siis sama šhampooniga või vahašhampooniga.
Miks ma ei alusta pesu pigileotusest? Sest ma tahan leotada lahti pigi, mitte tolmu mis on pigi peal. Samuti tahan ma jõuda pigini mitte kuivatusvaha, šhampoonivaha vmt elemendini mis soodustavad leotusaine maha libisemiset kiiremini kui see tavapärane on.
Ettevalmistuspesu vahatamiseks või poleerimiseks.
-
Sama tööprotsess mis on üleval + kontaktpesu järgsele kuivatamisele järgneb kindlasti pigi ja lendraua keemiline eemaldamine.
-
Vahatamise puhul järgneb kahele lisaleotusele ja nende järgsele pesule, kuivatamisele ka pindade rasvastustamine - ehk pindadelt eemaldatakse vastava ainega kõikvõimalikud ainejäägid. See on vajalik, et anda vahale parim võimalik pidamine auto lakikihil, seeläbi tõsta vaha kestvust.
-
Vahatamine - kui eesmärk ei ole poleerida, siis peale rasvaeemaldust kannan pinnale juba vaha ja sellega protsess sisuliselt lõppeb.
-
Kui auto pinnakaitsele eelneb poleerimine siis peale kahte lisaleotust ja loputust, on järgmine samm savipuhastus. Ehk auto töödeldavad pinnad puhastan täiendavalt spetsiaalse saviga, mis korjab kaasa viimasedki saasteained ja on abiks kangekaelsema pigi eemaldamisel. Savi kasutamise puhul on ka oluline, et kasutataks õiget libestusainet! Kindlasti ei tohi saviga puhastada kuiva autot!
-
Pesu - pärast savipuhastust jägneb viimane pesu, kindlasti vahavaba šhampooniga. Seejärel kuivatamine puhuri ja mikrokiud kuivatuslapiga.
-
Auto poleerimine - erinevate lihvainete ja -patjade kombinatsioonis eemaldatakse auto lakipinnalt enamik kriime ja defekte, pind jääb sile, ühtlane ja särav. Kuna poleerimine käib detaili kaupa siis minu harjumuseks on kohe peale detaili lõpetamist see ka rasvastustada/pinnakaitseks ette valmistada.
-
Täiendav rasvastustamine, ehk siis et olla kindel - pind on pinnakaitseks nii puhas, kui see vähegi võimalik on, peale poleerimise lõppu käin kõik keredetailid veel korra puhastusvahendi ja lapiga üle.
- Pinnakaitse peale kandmine - kas siis vaha või keraamika, et tehtud töö kauem säiliks, auto pind kaitstud oleks.
2 comments
Tere! Kas teostate ka värvimisi?
Tere
kirjutasin Teile e-maili. Aga lühidalt: ei, ei värvi kuid soovitan: https://www.facebook.com/blackhoodcustoms